donderdag 12 april 2012

Voorbeschouwing Amstel Gold Race 2012 - Favorieten: Tom Boonen haakt af


Bron: 4.bp.blogspot.com

Roger Frustré, aflevering 1

"Somsch overdrijf ik al eens. Doch zoniet nu. Woensdag wasch één der zwartste daegen uit mijn leeven. Vorige zondag wasch al erg, toen den Boonen zo nodig 'n vierde keer Roubaix moest winnen. Vandaag, zeggen ende schrijven donderdag twaelf april van het jaer des heeren 2012, is het echter nog veele maelen erger ende triestiger."


Den Boonen zal zondag niet de start nemen der Amstel Gold Race. Dat hij een pannekoeksken is, zeide ik al langer. Volgens het officiële perscommuniqué heeft den Boonen een ontstekink aan zijnen voet. Ga wortelen planten! Den Boonen is gewoonweg nog moe na zijn gezapig zondags fietstochtje in de zon.

Slappe pannekoek!
Bron: i.telegraph.co.uk
Laat mij u zeggen, Boonen, van man tot knaapje: in mijnen tijd ging het genen waer zijn. Nog maer gearriveerd op den Vélodrome en den kloeke kassei in het zwerk geheven, moesten wij al met de fietsch naar de Waelen om te gaan koerschen in De Dardennen. En vergist u niet: we reeden niet rechtstreeks naer Luik. Eerst gingdegen we nog ommetoerkes rond den Muur van Hoei maeken. Of we kondigen naar onze centen fluitigen. Veel minder centen dan gij, slappe pannekoek, nu verdient. Maer wij in onzen tijd - allez, ik toch - hadden nog iets als “beroepseer”. Zoekt dat maar eens op in den dictionnaire! De jonge gasten, gelijk gij, Boonen, kennen dat niet meer.
Trouwens, eigenlijk is die gevel in Hoei maer klein bier tegen den echte Muur, die van Geeraerdsbergen. Nu den Muur er in de Ronde Van Vlaanderen niet meer bij is, stelt die wedstrijd trouwens nikske niemendalle meer voor. Binnenkort kunnen zelfs liefhebbers van de mannelijke liefde, langharig tuig ende zelfs voetballisten die wedstrijd meerdere maelen winnen.
Gij zijt gene groten coureur gelijk ik, Boonen. Zeker niet nu ge niet meedoet aan den Amstel. Want ik zeg u nog dit: in mijnen tijd was er zelfs geen spraeke van “den Amstel Gold Race”. ’t Was nondedju “den Duvel Gold Race”. Nogal wat anders dan dat fluitjesbier waer de hedendaagse koersorganisatoren graeg mee uitpakken. Het zijn al even grote pannekoeken gelijk gij, Boonen.
En laet mij nu gerust, dedju!
Roger Frustré
Leest en ghenietet ook van:
Dossier Amstel Gold Race 2012


N.v.d.r: In de tijd van Roger Frustré nam een zekere De Vlaeminck driemaal deel aan de Amstel Gold Race, maar slaagde er nooit in als eerste over de finish te komen. Hij eindigde twee keer in de top-10, als 2e en 6e. Eén keer gaf hij op. Nochtans was het geen slechte renner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten