Het marketingdenken gaat steeds verder in het wielrennen. De merkenshirts bestaan natuurlijk al langer. Renners lijken al snel op fietsende reclamepanelen. Als ze weinig kans maken om aan de meet of op het podium hun sponsor te tonen, gaan ze mee in de ontsnapping van de dag om publiciteit te pakken. In de entourage van ploegen lopen een of meerdere PR-mensen rond.
Mission statement
Wint Marcel Kittel in 2012 dankzij inspiration,
innovation, integrity, improvement of toch dankzij zijn eigen skills, te weten snelle benen? |
Van Hooydonck diep ongelukkig met zijn shirt. |
Heimwee
Was vroeger misschien beter? Afgaande op ploegnamen als Molteni, Flandria, Peugeot, Panasonic en PDM kun je stellen van wel. Ploegnamen die gegraveerd staan in de wielergeschiedenis. Meteen komt zelfs het juiste shirt voor ogen. Een tegenvoorbeeld is natuurlijk Superconfex met een goedkoep outfit om van te huilen. Wat Hedwig Van Hooydonck ook prompt deed.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten