dinsdag 20 maart 2012

E3-prijs Harelbeke: editie 2011

Fabian 'de tank' Cancellara aan
het werk in de Vlaamse Ardennen
Bron: all-funnystuff.com
Cancellara drie keer te sterk
In de E3-prijs was Fabian Cancellara 3 keer verpletterend. Zijn eigen materiaal, de tegenstand en zijn eigen kansen voor de volgende kasseiklassiekers hadden het zwaar te verduren. 



Fiets kan niet mee met Canc
Bron: Sporza

1. Materiaal wil niet mee
In het eerste koersgedeelte reed Cancellara achter de feiten aan. Meervoudige materiaalpech was daarvan de oorzaak. In het zog van de wagen keerde hij na een depannage altijd vrij vlot terug. Al waren het voortijdig verspilde inspanningen, natuurlijk. Zeker toen hij bij de vierde of vijfde keer in een Zwitserse colère schoot en zijn tuig kwaad in de kant keilde. Niemand die geloofde dat Cancellara zichzelf op de erelijst ging opvolgen.


2. Tegenstand kan niet mee
Al die technische mankementjes hadden Cancellara behoorlijk kwaad gemaakt. Op de Kwaremont reed hij het volledige peloton aan flarden, mogelijk ook enkele kasseien. Op de top haalde hij een keer diep adem en rolde groepje na groepje op en liet ze achter. Op kop van de koers drukte ploegmaat O'Grady ietwat het tempo. In de kopgroep aangekomen ademde Cancellara twee keer en op het einde van de laatste kasseistrook ontdeed hij zich van de moedigste der Nederlanders, Bram Tankink. Die illustreerde vakkundig hoe krampen tot achter de oorlellen eruit zien. Cancellara ademde drie keer en vloog solo over de finish.
Alles wordt wazig voor Bram Tankink
Bron: cyclingtime.com

3. Kasseiklassiekers vallen niet mee
Heel wat toppers reden daags nadien Gent-Wevelgem en ontbraken in Harelbeke. Ze slaakten een zucht van opluchting dat Canc hen niet uit het wiel had gereden. Gevolg: in De Ronde hing Chavanel als een niet-overnemend blok aan zijn been, in Parijs-Roubaix was dat Thor Hushovd. Ze trapten daarmee op de achilleshiel van Spartacus, waardoor het voorjaar voor Cancellara eindigde in een Grieks-Romeins drama.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten